Friday, May 1, 2009

روشنایی

عطرسازی شغل رویایی من است. اغلب عطرسازها با ماده‌ اولیه‌ای دست به آفرینش می‌زنند که ترجمه‌اش به نظر من می‌شود، روغن گوهر. این روغن عصاره و جان مایه و هستی پنهان چیزی است که از آن می‌آید. تو بگو یاس بنفش یاشکوفه هلو یا چوب صندل. آنچه زیباست این است که عطرساز در ذهنش می‌داند چه می خواهد و هرچه چیره‌دست تر می‌شود، راهی که باید برای رسیدن به بوی دلخواه طی کند، برایش روشنتر می‌شود.
من برای عطرساز شدن به عمر دیگری نیاز دارم که ندارمش. این است که سعی می کنم آشپزی شوم که راهش را به مزه دلخواه نه در تاریکی که در روشنایی ذهنش می‌پیماید.

3 comments:

ali karbasi said...

من که خودم آشپزی رو ترجیح می دم ولی به هر حاله امیدوارم توی زندگی بعدی غطر ساز بشی. به هر حال خیلی تفاوتی نمی کنه، تو هر چی بشی کارت همیشه درسته رفیق

Purple said...

علی پاچه خواری نکن

یاسمن said...

روزت مبارک ساناز
امسال جای خالی ات پرشدنی نبود