Monday, February 22, 2010

دوباره جنگجو

تا به حال نگاهی به آدرس این وبلاگ انداخته ای؟ اسمش هست
ombre de pommier
که یک جورهایی به فرانسوی می شود سایه درخت سیب. محبوب عادت بامزه ای دارد. اینکه فقط سروته کلمه ها را می بیند و مابقیش را با تخیل خودش پر می کند. اینست که به گویش محبوب اسم وبلاگ من امبرتو است
امروز داشتم فکر می کردم که خب اومیرتو یعنی چه؟ به سایت محبوبم سر زدم و ریشه اسم را پی گرفتم و فکر می کنی چه پیدا کردم؟ امبرتو در زبان ایتالیایی صورتی از یک اسم نورماندی قدیمی است. اسمی به معنای جنگجوی نام‌آور

6 comments:

ali karbasi said...

از من که به پرسی میگم اسمش از
Umberto D.
اومده

بغل دستی said...

به هوای کامنت گذاشتن برای پست همین خواهم اومدم.
دیر شده انگار

عباس موسوی said...

سلام

من اين جا رو از گوگل ريدر مي‌خونم. اين درخت رو نديده بودم. سخت باعث شرمندگي ام شد.

shaghayegh said...

اومبرتو اسم یه شخصیتی بود تو یه کتابی که هی هرچی فکر نمی کنم هیچی ازش یادم نمیاد و داره اذیتم می کنه این یاد نیومدن جداً،
یادتون نیست کی بود؟

ساناز said...

سلام عباس
شرمنده چرا؟ شقایق من از طایف اومبرتوها فقط اومبرتو اکو و اومبرتو دی رو می شناسم.

shaghayegh said...

یه بچه بود انگار، با زانوهای زخمی...